[Openstandaarden] De Standaard Online: pdf met DRM

Wouter Vanden hove wouter.vanden.hove at telenet.be
Mon May 16 20:00:53 CEST 2005

Peter Dedecker wrote:
> De Standaard heeft het hele pdf-publicatie-gedoe overgelaten aan
> info2clear en dat is ook wat ze mij aan de telefoon vertelden: zij
> kunnen niets doen qua veranderingen in DRM-techniek of zo, dat is het
> gebied van info2clear.

info2clear is blijkbaar opgegaan in certipost.
http://www.certipost.be/

Misschien moeten we de onjuistheid van hun slogan aanklagen
"Connecteer met iedereen. Waar u wilt, hoe u wilt."
(klik op "Oplossingen")

Peter Vandenabeele wrote:
 > Ik blijf met het gevoel zitten dat die hele DRM toestand gewoon heel
 > moeilijk te combineren is met Open Source SW implementaties ...

DRM is een oplossing van producenten om eindgebruikers dingen te
*verbieden*, natuurlijk is het dan in fundamenteel conflict met FLOSS.

Wouter