[OT] Re: [Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

yves geunes geunes at evonet.be
Wed Nov 2 12:26:15 CET 2005

Philip Paeps wrote:

>Mijn slecht karakter vraagt zich af of het niet interessant zou zijn om de
>desbetreffende dealers even te benaderen en hen te vragen of ze het zien
>zitten om klanten die hen op aanraden van peeceefobie benaderen (en ook
>anderen natuurlijk), in te lichten over Vrije Software alternatieven...

De lijst is samengesteld door BCD- lees unizo -, in samenwerking met
compu at home, vandaar dat er wel dealers op staan die naast  de
diepvriezers, zonnebanken en hifi centra ook ergens een PC in een hoekje
hebben staan, maar de kleine PCboer om hoek die niets anders doet dan
PC's niet. Hij kan  wel op die lijst komen, maar moet dat op de een of
andere onduidelijke manier zelf zien te regelen.

Ik heb een aanvraag lopen, maar heb nog  geen response.

>Vraag hen gelijk een preek te geven over Open Standaarden, en we zijn weer
>on-topic. :-)

Ik denk dat - gezien de sponsorlijst - OpenStandaarden taboe zijn op de
peeceefobielijst. De meeste dealers die op de lijst staan hebben
trouwens geen flauw benul van de wereld buiten M$.
Steekproef hier in Noordlimburg: 1 van de 8 kende firefox, hun expertise
bestaat uit het verkopen van een antivirusdoos.