[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Thu Nov 10 11:57:04 CET 2005

On Wed, Nov 09, 2005 at 10:22:49AM +0100, cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:
> dacht dat java dezelfde accessibility technologie gebruikte als GNOME? en
> dus accessible is?

Java en JS zijn even catastrofaal als Flash:
er zijn wel tekst-browsers zoals Netrik, Links2 en ELinks die het
proberen om dit te supporten, maar in de praktijk moete ik nog mijn
eerste probleemlose JS site betreden, en 't is logisch ook: als ik het
goed heb geberut de actie aan client kant bij JS, terwijl bijv. bij PHP
alles aan server kant gebeurd en dur een duizend keer betere oplossing
biedt.

> Of moet je X draaien om hier gebruik van te kunnen
> maken?

Wel als ik X zou draaien dan zou ik ook Mozilla/Epiphany/Galeon/Firefox
gebruiken, en die hebben in de grafische mode geen probleem.

In het kader van online spelletjes kan ik best erin komen dat Flash en
JS gebruikt worden, maar er zijn zo veel sites waar je je afvraagt
waarom zij JS gebruiken.

Nota: vroeger was de teletekst-site van de VRT redelijk toegankelijk, ze
gebruikten PHP, maar ja, bandwidth is dan het probleem en JS is een
gemakkelijke alternatief dan (heeft m'n mij wijs gemaakt :-) )

Ald0