[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Fri Nov 11 18:44:06 CET 2005

On do, 2005-11-10 at 15:09 +0100, FreeAld0 wrote:
> de vrag is, nogmaals, heb je urls van sites die ik kan betreden ookal
> gebruiken zij JS?

Ik heb niet zo direct een voorbeeld waarvan ik zeker ben, maar de sites
die ik vroeger gemaakt heb en die JavaScript gebruikten, waren allemaal
toegankelijk met een browser zonder JavaScript (of met JavaScript
uitgeschakeld).

> Als het zo is dat ze onbruikbaar zijn, wat ik sowieso weet, dan zie ik
> enkel als goeie zeer interactieve technische alternatief het gebruik van
> PHP, ookal vraagt het meer resources.

JavaScript is client-side, PHP is server-side.  Zelfs als je JavaScript
gebruikt moet je alles server-side dubbelchecken, dus meestal win je
niet zo heel veel qua server-side resources.

De enige uitzondering daarop is wat ze tegenwoordig "AJAX-technieken"
noemen, daar kan je wel server-resources mee besparen, maar zelfs dan is
het mogelijk om je site zo te maken dat die ook zonder JS werkt, en de
mensen die geen JS gebruiken zijn een minderheid, dus veel problemen qua
resources geeft die groep niet.

--
Jan Claeys