[Openstandaarden] Accessibility vs Open Source/Document

Johan Vervloet johan at losderover.be
Wed Nov 16 23:36:30 CET 2005

Stef Hoeben wrote:
> Interessant (in het engels):
>  http://slashdot.org/articles/05/11/16/1355232.shtml?tid=185
>
> Vrije vertaling van de eerste zin:
>
> De sterkste tegenkanting van Massachusett's inspanning om open document
> formaten in te voeren komt van de 'accessiblity' gemeenschap die beweert
> dat Open-Source desktop software achterop loopt tov Windows; en daarom
> zal de overgang naar Open Document een discriminatie betekenen van blinden
> en mensen met een andere handicap.

Zoals in de /.-discussie opgemerkt wordt, is de toegankelijkheid
afhankelijk van de gebruikte applicaties, maar onafhankelijk van het
gebruikte formaat (in dit geval OpenDocument).

Ik moet toegeven dat ik niet `RFTA', maar als Linux niet toegankelijk
genoeg is, kan je altijd OpenDocument-bestanden genereren onder Windows.
  In hoeverre MS-Office toegankelijker is dan OpenOffice.org, daarvan
ben ik niet op de hoogte.  Maar er is theoretisch gezien niets dat
import/export-filters ODT<->MS Office uitsluit.

Johan

--
.O.	Johan Vervloet
..O	tel:    03 485 79 60