[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Jeroen Vaes jeroen.vaes at telenet.be
Tue Nov 22 10:00:02 CET 2005

On Monday 21 November 2005 16:41, Luc Stroobant wrote:

> Er zijn wel degelijk mp3 streams, het probleem is echter dat je ze niet
> vindt als je niet weet waar te zoeken met Windows. Er is een soort
> automatische detectie en die stuurt je alleen naar de mp3 streams als je
> Linux hebt. (voor zover ik kon testen toch, maar ik veronderstel dat ze
> er vanuit gaan dat als je Linux hebt je zowieso geen wmv kan spelen en
> met Windows dat altijd kan...)

Onder MacOS is de situatie nog vreemder. Met firefox krijg ik de flash-speler
wel te zien maar spelen doet die niet, niettegenstaande ik Windows Media
Player voor MacOS heb geïnstalleerd. Met Safari daarentegen krijg ik de
melding "browser niet ondersteund" en de m3u-links (die perfect werken in
iTunes).

Ik begrijp eigenlijk niet dat ze blijven vasthouden aan dat flash-geval met
WMP. De MP3-links werken (quasi) overal, in een programma dat de gebruiker
gewoon is. Het moet voor hen trouwens toch ook eenvoudiger zijn om 1 systeem
te onderhouden i.p.v. 2?

--
Jeroen Vaes
Mail: jeroen.vaes at telenet.be