[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

ISOC Belgium isocbe at isoc.be
Tue Nov 22 11:54:52 CET 2005

Overheidsinstelling : waarom brengen ze dan geen neutraal nieuws ?
Hierover weet ik best mee te spreken, als aanbrenger van een dossier bij
Terzake.
En een overheisinstelling mag geen commerciële activiteiten voeren !

|Met de huidig heel erg performante VRT is het heel erg logisch
|dat de ze geen rekening
|kan houden met de laatste 0.5% van de bevolking tenzij ze daar
|extra financiele
|middelen voor krijgt. Momenteel zijn de slecht-horenden heel
|erg aan bod op de televisiekant
|van de VRT.  Daar zitten subsidies wel voor iets tussen.

Pardon ! Hebben die mensen dan geen rechten ?
Zij betalen ook belastingen, zij zijn ook van vlees en bloed.
Daarenboven is dat een verkeerd excuus. Als je je website toegankelijk maakt
voor blinden, slechtzienden en anderen dan is die ook voor iedereen
toegankelijk. Daarenboven heeft vadertje staat, welke ook de entiteit mag zijn,
flink wat subsidies en centen gegeven aan een organisatie die sites moet keuren
voor dergelijke benaderingen. Waar zijn die centen dan heen ?

Mvg

Rudi