[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Tue Nov 22 23:16:38 CET 2005

Op maandag 21 november 2005 16:50, schreef Johan Vervloet:
> On Mon, Nov 21, 2005 at 04:36:10PM +0100, Dieter Van Uytvanck wrote:
> > On Mon, Nov 21, 2005 at 04:22:24PM +0100, johan at linux.be wrote:
> > > en iets windows-media achtig nodig hebt.
> >
> > Alle on-demand uitzendingen kan je toch ook via een gewone link naar
> > een MP3 beluisteren? Dat vind ik al een enorme vooruitgang tov. vroeger.
>
> Interessant... Maar waar vind ik die dan voor bijv. radio 1? Ik klik op
> `programma's', dan op eender welke programmatitel.  De link ` besluister
> de jongste uitzending' probeert vanalle javadingen te starten, maar dat
> wil hier maar niet lukken.
>
> Ik vind geen links naar mp-3-bestanden :(

Volgende scriptjes kunnen helpen:

1) Het hoofdscript dat ge bedient via lirc of klineakd (of hoe dat juist
noemt):

#!/bin/sh
# By Sander Devrieze.

version="0.5"

# Check for first user supplied option or default=--help.
if [ $1 ] ; then
        option=$1
else
                option="--help"
fi

# Create cache directory and config file if they do not yet exist
if [ ! -f $HOME/.playnews/cache/ ] ; then
        mkdir -p $HOME/.playnews/cache/
fi
if [ ! -f $HOME/.playnews/config ] ; then
        echo "PLAYER=mplayer
# Choose hi, med of lo
QUALITY=hi
SDIR=/usr/local/share/playnews" > $HOME/.playnews/config
fi

# Read config file
source $HOME/.playnews/config

autoclean () {
        echo "Cleaning files older than 2 days."
        find $HOME/.playnews/cache/* -mtime +2 -exec rm {} \;
}

case $option in
-c|--clean) # Clean cache.
        echo "Cleaning cache."
        rm $HOME/.playnews/cache/*
        ;;
-l|--list) # List available plugins.
        echo "The following plugins are available:"
        ls -1 $SDIR/plugins
        ;;
-v|--version) # Print version number.
        ;;
*) # Execute plugins or display help.
        for plugin in `ls $SDIR/plugins`
        do
        if [ "$1" == "$plugin" ] ; then
          source $SDIR/plugins/$1
          help=no
        fi
        done
        if [ "$help" != "no" ] ; then
          echo "playnews [plugin] [options]"
          echo " -c               --clean               clean cache"
          echo " -l               --list                list available
plugins"
          echo " -v               --version             print version number"
        fi
        ;;
esac

De radio1 plugin:

#
# radio1 plugin for playnews - by Sander Devrieze.
#

version="0.5"

# Only uncomment if you want to use another player for this plugin than the
player specified in playnews.
#PLAYER=mplayer
QUALITY=hi

# Check for user supplied options or default=--help.
if [ $2 ] ; then
        shift # $@-$1
        options=$@
else
        options="--help"
fi

# tekst updaten
# Variable for hour in 24 hour format.
set -$- `/bin/date '+%k %k%M'`
hour=$1 time=$2

# Functions.

# deze zeker aanpassen voor betere cache-idee: de datestring moet die van de
laatste uizending zijn
datestring () {
        if [ $time -lt $online_time ] ; then
                date +%F --date yesterday
        else
                date +%F
        fi
}

download () {
        FILE=`echo $file`-`datestring`
        cachefile=$HOME/.playnews/cache/$FILE-$QUALITY.mp3
        url="http://mp3.streampower.be/vrt/radio1/11_11$file-$QUALITY.mp3"
        if [ ! -f $cachefile ] ; then
                echo "$HOME/.playnews/cache/$FILE.mp3 not found, downloading
it from $url"
                wget -p $url -O $HOME/.playnews/cache/$FILE-$QUALITY.mp3
        fi
        echo "File $FILE.mp3 cached."
}

news () {
        # Determine the hour of the most recent news broadcast.
        case $hour in
                [0-6])          echo 24 ;;
                [7-9])          echo 07 ;;
                1[0-2])         echo 07 ;;
                1[3-7])         echo 13 ;;
                18)             echo 18 ;;
                19)             echo 19 ;;
                2[0-4])         echo 19 ;;
        esac
}

play () {
        $PLAYER $HOME/.playnews/cache/$FILE-$QUALITY.mp3
}

for option in $options
do
        case $option in
        -ac|--actueel) # play Actueel.
                echo "Playing Actueel."
                online_time=1320
                file=actu
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -bo|--boodschap) # play De groote boodschap.
                echo "Playing De groote boodschap."
                online_time=2320
                file=bood
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ca|--carte) # play Carte blanche.
                echo "Playing Carte blanche."
                online_time=1215
                file=cart
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -cl|--club) # play In de club.
                echo "Playing In de club."
                online_time=2320
                file=idcl
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -co|--concert) # play Het concertgebouw.
                echo "Playing Het concertgebouw."
                online_time=2320
                file=hcgb
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -cu|--cucamonga) # play Cucamonga.
                echo "Playing Cucamonga."
                online_time=2320
                file=cuca
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -el|--eldorado) # play Eldorado.
                echo "Playing Eldorado."
                online_time=1520
                file=eldo
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -gu|--gulliver) # play Gulliver.
                echo "Playing Gulliver."
                online_time=2320
                file=gull
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -kr|--krant) # play Krantenkoppen.
                echo "Playing Krantenkoppen."
# Opzoeken wanneer dat juist online komt! (ook voor andere bestanden
nazien!!!)
                online_time=2420
                file=bipo
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ma|--maandag) # play Maandag wasdag.
                echo "Playing Maandag wasdag."
                online_time=1120
                file=mawd
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ne|--neon) # play Neon.
                echo "Playing Neon."
                online_time=1720
                file=neon
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -pi|--pili) # play Pili-pili.
                echo "Playing Pili-pili."
                online_time=2120
                file=pili
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -pl|--play) # play most recent news broadcast.
                echo "Playing news of `news` o' clock."
                online_time=`news`15
                file=ni`news`
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -7|--play7) # play news of 7 o' clock.
                echo "Playing news of 7 o' clock."
                online_time=715
                file=ni07
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -13|--play13) # play news of 13 o' clock.
                echo "Playing news of 13 o' clock."
                online_time=1315
                file=ni13
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -18|--play18) # play news of 18 o' clock.
                echo "Playing news of 18 o' clock."
                online_time=1815
                file=ni18
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -19|--play19) # play news of 19 o' clock.
                echo "Playing news of 19 o' clock."
                online_time=1915
                file=ni19
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -24|--play24) # play news of 24 o' clock.
                echo "Playing news of 24 o' clock."
                online_time=2415
                file=ni24
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -re|--reyerscomplex) # play Het reyerscomplex.
                echo "Playing Het reyerscomplex."
                online_time=1315
                file=reco
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ro|--rockfort) # play Rockfort.
                echo "Playing Rockfort."
                online_time=1720
                file=roc4
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -sa|--salon) # play Het salon.
                echo "Playing Het salon."
                online_time=1320
                file=salo
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -sh|--shuffle) # play Shuffle.
                echo "Playing Shuffle."
                online_time=1920
                file=shuf
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -si|--sirocco) # play Sirocco.
                echo "Playing Sirocco."
                online_time=1520
                file=siro
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -sp|--spel) # play Brood en spelen.
                echo "Playing Brood en spelen."
                online_time=2320
                file=brsp
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ta|--tante) # play Mijn tante in Alaska.
                echo "Playing Mijn tante in Alaska."
                online_time=2015        # onbekend?!!
                file=tant
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -te|--tekstbaron) # play De tekstbaronnen.
                echo "Playing De tekstbaronnen."
                online_time=1415
                file=teta
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ti|--titaan) # play Titaantjes.
                echo "Playing Titaantjes."
                online_time=1015
                file=tita
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -tr|--tropical) # play Club tropical.
                echo "Playing Club tropical."
                online_time=2320
                file=trop
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -vo|--voor) # play Voor de dag.
                echo "Playing Voor de dag."
                online_time=1300
                file=vdda
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -we|--wereld) # play De nieuwe wereld.
                echo "Playing De nieuwe wereld."
                online_time=1320
                file=dnwe
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -ws|--wandelsport) # play De wandelgangen Sport.
                echo "Playing De wandelgangen Sport."
                online_time=1720        # onbekend?!!
                file=wgsp
                autoclean
                download
                play
                ;;
        -v|--version) # Print version number.
                echo "radio1 module version "$version
                ;;
        *) # Display help.
                echo "playnews radio1 [options]"
                echo
                echo "BROADCASTS"
                echo " -ac                --actueel             play Actueel"
                echo " -bo                --boodschap           play De groote
boodschap."
                echo " -ca                --carte               play Carte
blanche."
                echo " -cl                --club                play In de
club."
                echo " -co                --concert             play Het
concertgebouw."
                echo " -cu                --cucamonga           play
Cucamonga."
                echo " -el                --eldorado            play
Eldorado."
                echo " -gu                --gulliver            play
Gulliver."
                echo " -kr                --krant               play
Krantenkoppen."
                echo " -ma                --maandag             play Maandag
wasdag."
                echo " -ne                --neon                play Neon."
                echo " -pi                --pili                play
Pili-pili."
                echo " -pl                --play                play most
recent news broadcast"
                echo " -{7,13,18,19,24} --play{7,13,18,19,24}   play news of
7,13,18,19 or 24 o'clock"
                echo " -re                --reyerscomplex       play Het
reyerscomplex."
                echo " -ro                --rockfort            play
Rockfort."
                echo " -sa                --salon               play Het
salon."
                echo " -sh                --shuffle             play Shuffle."
                echo " -si                --sirocco             play Sirocco."
                echo " -sp                --spel                play Brood en
spelen."
                echo " -ta                --tante               play Mijn
tante in Alaska."
                echo " -te                --tekstbaron          play De
tekstbaronnen."
                echo " -ti                --titaan              play
Titaantjes."
                echo " -tr                --tropical            play Club
tropical."
                echo " -vo                --voor                play Voor de
dag."
                echo " -wa                --wandelgang          play De
wandelgangen."
                echo " -we                --wereld              play De nieuwe
wereld."
                echo " -ws                --wandelsport         play De
wandelgangen Sport."
                echo
                echo "OTHER OPTIONS"
                echo " -h                 --help                display help"

--
Mvg, Sander Devrieze.
xmpp:sander at devrieze.dyndns.org

ejabberd, the expandable Jabber daemon. --
http://ejabberd.jabber.ru/