[Openstandaarden] Word verplicht aan UGent-FirW

Bert Vermeulen bert at biot.com
Thu Oct 20 23:38:52 CEST 2005


On Thu, 2005-10-20 at 15:54 +0200, Geert Uytterhoeven wrote:
> On Thu, 20 Oct 2005, Jan Claeys wrote:
> > Op do, 20-10-2005 te 14:33 +0200, schreef Peter Dedecker:
> > > Jan Claeys wrote:
> > > > Dat op zich lijkt me al verspilling: waarom niet enkel elektronisch?
> > > 
> > > De administratie wil een echte handtekening. 
> > 
> > Enkel op papier dan h...  :)
> 
> Je kan ook je handtekening inscannen. Dat noemt men een digitale handtekening.
> 
> Gr{oetje,eeting}s,
> 
> 						Geert
> 
> P.S. Dit is geen grap! Bij sommige instellingen is dit wel degelijk het geval!

Da's bijvoorbeeld zo bij de vlaamse overheid. Als je advieschecques of
DNA-checques wil aanvragen, moet je een form online invullen, dan een
kopie van je identiteitskaart doorfaxen, waarna je een login/paswoord
voor de aanvraag-website krijgt via email. De aanvraag zelf gebeurt dan
volledig online.

Zo'n gefaxte kopie van een elektronische identiteitskaart, da's pas
security :-)


-- 
Bert Vermeulen        bert at biot.com          email/sip/xmpp





More information about the Openstandaarden mailing list