[Openstandaarden] Word verplicht aan UGent-FirW

Wim De Smet fragmeat at yucom.be
Sat Oct 22 13:19:56 CEST 2005

On Thu, 20 Oct 2005 17:11:47 +0200
Luc Stroobant <luc at pub.telenet.be> wrote:

> Administratieve personeelsleden IT beleidsbelissingen laten nemen is
> dé  ideale manier om binnen 20 jaar nog op het niveau van 10 jaar
> geleden te  zitten. Je zou verwachten dat men op een univ beter weet.
> Soms moet je gewoon dingen durven veranderen, ondanks het feit dat er
> hier en daar tegen geprutteld wordt. Maar neen, men laat liever Word
> documenten invullen die dan manueel over getikt worden in een
> databank.  Het personeel is dat gewoon he meneer...

Voor zover ik weet worden die niet manueel overgetikt. Er is wel
degelijk een geautomatiseerd systeem om dat te doen. In die documenten
bevindt zich zo'n button die gelinkt is aan een word macro die dat dan
omzet naar een .csv bestand (comma-separated). Wat er daarna mee gebeurt
weet ik niet direct maar het is dus duidelijk een beetje omslachtig. De
reden dat ze geen alternatieven willen aanbieden is dat ze dr
ondertussen zo al een stuk of 50 documenten in Word hebben.

Waarom ze dat zo doen? Ik vermoed dat er op dat niveau in de
administratie gewoon niemand werkt die op IT-vlak ver genoeg zit om een
beter aanpak voor te stellen, te ontwerpen en te implementeren.

mvg,
Wim