[Openstandaarden] Vraag: bestaan er eenvoudige programma's om bijvoorbeeld .doc om te zetten naar .odt

Philip Paeps philip at paeps.cx
Wed Oct 26 12:35:04 CEST 2005

On 2005-10-20 20:41:15 (+0200), Geert Uytterhoeven <geert at linux-m68k.org> wrote:

> Oh ja? Ik zou graag weten hoe je e.g. Word-files kan omzetten naar PDF van
> op de commandline (of vanuit procmail :-).

Met antiword kan je Microsoft ``Word'' proprietaire data omzetten naar PDF of
plain text, zoals Wouter al schreef.  Met een beetje creativiteit kan je dat
eenvoudig in een procmail receptje gieten.

Voor extra bonus punten kan je in hetzelfde receptje de afzender een mailtje
terugsturen met wat informatie over waarom Microsoft ``Word'' bestanden niet
wenselijk zijn.  Als je echt te veel memory in je mailserver hebt zitten, kan
je nog eens testen of de afzender in .be zit en hem in dat geval verwijzen
naar openstandaarden.be. :-)

Nodig: antiword, mpack/munpack, procmail, formail.

 - Philip

--
Philip Paeps                                    Please don't Cc me, I am
philip at paeps.cx                                  subscribed to the list.

  Real programmers don't eat muffins.