[Openstandaarden] mij even voorstellen

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Thu Oct 27 18:46:44 CEST 2005

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en had me graag aan u even voorgesteld:

mijn naam is Osvaldo La Rosa, 41 jaar,
ik ben visueel gehandicapt,
op internet sinds januari 1994,
actief en gekend bij de Waalse en Franse Gnu/Linux users,
zelf co-admin van 3 fora op FreeArchive.org, waaronder een NL en
een FR BLinuX forum.
Ik ben ook al vijf jaar Debian GNU/Linux user, wel als end-user en zeker
niet als developer.

Ik ben ook lid van de franstalige "tegenhanger" van OpenStandaarden, de
A)ssociation E)lectronique L)ibre .be

Tot nu toe vond ik nooit de tijd om mij op fatsoenlijke wijze aan beide
kanten van de taalgrens in te zetten, maar recente evenementen (o.a. mbt
ontoegankelijke E-gov sites) en oplaaiend protest van onze Waalse
mede-FS/OS users, hebben mij eindelijk de knoop doen doorhakken:
ik hoop van tijd tot tijd nuttige / ernstige infos van Noord tot Zuid en
viceversa te laten circuleren.

Nog een laatste punt: voor alle duidelijkheid, ik zie de problematiek
van (on)toegankelijkheid al JAREN als een ALGEMEEN probleem veroorzaakt
door niet-respecteren van standaarden;
het treft dus iedereen en niet enkel visueel gehandicapten, vandaar dat
ik eerder de visie van ael/openstandaarden/free software aanhangers deel en
*zeker niet* de kortzichtige/egoïstische benadering die sommige
blindenorganisaties verdedigd.

Via deze weg wil ik wat bijleren zodat ik "hen" de juiste visie kan
bijbrengen, en de overheden bewuster maken van toestanden waardoor wij
de eerste slachtoffers worden.

GrtnX!

ald0

--
  ==Osvaldo La Rosa==-==http://www.brlspeak.net/==-==GNU/Linux? 2B FREE==
       No individual should be discriminated against on the basis of