[Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

Peter Strickx peter.strickx at gmail.com
Sun Oct 30 10:51:46 CET 2005

Beste,

Het doelpubliek van deze actie zijn mensen met computer die schrik hebben om
deze
te gebruiken op internet.
Uit een steekproef blijkt dat bijna 100% van deze doelgroep beschikt over
een Windows platform
met IE browser.
Waar we wel een foutje in hebben gemaakt is het niet voorzien van een
tekstversie (voor blinden/slechtzienden).maar
dat is ondertussen rechtgezet.
Verder draait het geheel bij mij foutloos onder Firefox/Windows en
Mozilla/Solaris. Om een of andere vreemde
reden is de site (www.peeceefobie.be <http://www.peeceefobie.be>) slecht te
bekijken met Firefox/Linux/Solaris maar dat onderzoek ik verder.

Verder is deze actie in samenwerking met de sector (Agoria) en een aantal
sponsors. Er is ook een afspraak dat de sponsors
materiaal uit de actie kunnen gebruiken op hun site.

Het is voor website-bouwers niet altijd duidelijk welke tools men kan
gebruiken om een aantrekkelijke site op te zetten
die de openstandaarden volgt (laat ik nog in het midden dat men op de hoogte
is van de w3c-validator en de tijd die men bij
het project zal voegen). Indien deze lijst aanbevelingen kan geven hiervoor
dan hoor ik dat graag (+ eventueel firma's die met
deze tools werken).

Zelf heb ik de lijst met anti-viurs/anti-spam software nagekeken en
aangevuld met open-source alternatieven (soms ook gratis software
die niet open-source is).

Met vriendelijke groeten,

Peter Strickx