[Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Sun Oct 30 20:42:19 CET 2005

Op zo, 30-10-2005 te 10:51 +0100, schreef Peter Strickx:
> Het doelpubliek van deze actie zijn mensen met computer die schrik
> hebben om deze te gebruiken op internet.
> Uit een steekproef blijkt dat bijna 100% van deze doelgroep beschikt
> over een Windows platform met IE browser.

Tja, met een IE-browser zou ik ook schrik hebben om op internet te
gaan. ;-)  Die 100% is overigens zeker niet correct (ook al ligt het
percentage waarschijnlijk wel dicht in die buurt).

Maar wat meer is, voor ik iemand aanraad om een site met tips te
bezoeken, ga ik die altijd eerst zelf bekijken.  Als ik die site zelf
niet kan bekijken ga ik die ook niet aanraden, integendeel!
Daarnaast ga ik ook de inhoud een beetje nakijken om een een indruk te
krijgen van de kwaliteit van de inhoud, en ook daaraan schort het hier
duidelijk op verschillende plaatsen (wat dat betreft kwam het meeste al
aan bod bij berichten van de anderen).

> Het is voor website-bouwers  niet altijd duidelijk welke tools men kan
> gebruiken om een aantrekkelijke site op te zetten die de
> openstandaarden volgt (laat ik nog in het midden dat men op de hoogte
> is van de w3c-validator en de tijd die men bij het project zal
> voegen). Indien deze lijst aanbevelingen kan geven hiervoor dan hoor
> ik dat graag (+ eventueel firma's die met deze tools werken).

Euhm, als ik al extra werk heb, dan is het om al de bugs in IE (en af en
toe ook in andere browsers) te omzeilen, niet om volgens open
standaarden te bouwen, want dat is over het algemeen simpel en
logisch...

--
Jan Claeys