[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Thierry Geers geers.thierry at geers-zoon.org
Mon Oct 31 11:58:26 CET 2005

Vansnick Rudi wrote:

>Er stak dus duidelijk meer achter dit project ..  kijk maar eens even naar dit
>artikel .

Ik denk dat het geval peecefobie niet het enige geval van de e-gov site is .
der zijn er zeker andere en het is mischien geen slecht idée om  onze
polietiekers
te herineren dat de opdrachten die ze geven aan IT huizen (gefinanceerd
door het geld van
de bevolking)door iedereen leesbaar moeten zijn (en wat is er dan beter
dan openstandaarden  in praktijk  zetten)
wanneer ik zeg  door iedereen denk ik niet alleen aan onze blinde
vrienden maar wel aan iedereen.
waarom moet een site van e-gov alleen zichtbaar zijn onder IE of
blindsurfer ?
waarom kan die niet simpel W3C zijn ?

Men heeft op alle niveau's in de regering geld tekort.
Men zou al veel kunnen besparen met  de site's van e-gov direct goed te
maken  zonder een versie IE  te   maken en daarachter  een versie
blindsurfer  en daarachter een versie.....

--
Be AEL be Happy - Be AEL be lucky
Association Electronique Libre