[Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Mon Oct 31 16:09:33 CET 2005

On Sun, Oct 30, 2005 at 08:42:19PM +0100, Jan Claeys wrote:
> [...]

Het probleem is ook: moet een overheid een aantrekkelijke site, of een
toegankelijke site, die louter informatief is bedoelt, maken?
is het geloof in beeldcommunicatie doorslaggevend geweest of precies
publicitaire zaken zoals eerder aangehaald?

Eer is de tool, OK, Frontpage kunnen zij zoals de pest missen, maar de
methodiek speelt ook een rol;
zo had ik niet zo lang geleden een gesprek met de webmaster van BEUC
Bureau d'Etude Européen des Unions de Consommateurs:
hun site is naar hun eigen mening niet toegankelijk genoeg; maar ze
zitten met een probleem:
meer dan 5000 pagina's zitten in een database en de site hermaken is
onbegonnen werk, zeker als het uitbesteed is.
Ik heb dan gevraagd of die db wel MySQL is, en ja hoor, zodus die is via
diverse wegen te benaderen, zodus heb ik hen verwezen naar een
alternatieve machine met Apache, PHP etc, en een alternatieve link of
domein, zodat je mits PHP ook dezelfde inhoud kan laten bekijken maar
zonder de nadelen van de officiële Javascript of Flash site.
Zij vonden dit interessant; ik weet niet of mijn suggestie deugd, ik
vergelijk wel mijn suggestie met "bij de Chinees gaan eten": wij
européanene willen een vork, Aziaten willen stokjes, maar beide kunnen
wij evnetueel voor de zelfde inhoud (menu) kiezen.
Hopelijk helpt dit ook bij het oplossen van bestaande sites.

Ald0