[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.be
Mon Oct 31 16:54:39 CET 2005

On Mon, 31 Oct 2005, Karim Dahdah wrote:

> In het verlengstuk van de huidige discussie over het peeceefobie-project, had
> ik graag jullie mening over het volgende project:
>
> Een ruime tijd geleden heb ik in opdracht van De Kamer en De Raad van State
> een demo moeten opstellen voor BelgieLex, de kruispuntbank van de wetgeving
> (deze demo werd als eerste fase in het project gebruikt, en staat on line op
> http://www.belgielex.be/bcl_kbw/nl/ ). In de opdracht was ook sprake om
> verschillende versies te maken voor mensen met een "visuele handicap". Ttz,
> men wou een normale versie, eentje met grotere letters en eentje met een
> [...]
Als ik grotere letters wil zien in mijn browser, dan vergroot ik _in mijn
browser_ het lettertype (snel doenbaar via "+" toets). De belgielex site
past zich niet netjes aan aan de lettergrootte, omdat de breedte in
_pixels_ gegeven wordt, en niet in _letterbreedtes_ ("em"). Nochtans is dit
voor een pagina waar vooral tekst opstaat veel geschikter.

De site is wel duidelijk in een tekstbrowser. (Ik zou zelfs durven zeggen:
duidelijker dan de 'grafische' versie :-)

Herman

--
   K.U.Leuven, Mechanical Eng.,  Mechatronics & Robotics Research Group
     <http://people.mech.kuleuven.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480

Disclaimer: http://www.kuleuven.be/cwis/email_disclaimer.htm