[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Mon Oct 31 18:09:26 CET 2005

Op ma, 31-10-2005 te 16:26 +0100, schreef Karim Dahdah:
> Een ruime tijd geleden heb ik in opdracht van De Kamer en De Raad van
> State een demo moeten opstellen voor BelgieLex, de kruispuntbank van de
> wetgeving (deze demo werd als eerste fase in het project gebruikt, en
> staat on line op http://www.belgielex.be/bcl_kbw/nl/ ). In de opdracht
> was ook sprake om verschillende versies te maken voor mensen met een
> "visuele handicap". Ttz, men wou een normale versie, eentje met grotere
> letters en eentje met een zwarte achtergrond. Ik moet eigenlijk toegeven
> dat ik helemaal geen zin had om 3 versies te maken (die dan nog eens elk
> [...]

De meeste browser laten toe dat je de voorgrond- & achtergrondkleuren
_vast_ instelt.  Iemand die dat nodig heeft zal dat ook wel zo
instellen, vermoed ik.  (Achtergronden die uit afbeeldingen of foto's
bestaan zijn dan wel niet gewenst natuurlijk.)

Idem voor de lettergrootte: dat is instelbaar in de meeste browsers en
is, indien je de lettergrootte niet in pixels opgeeft, sowieso ook
afhankelijk van de DPI-instellingen in je besturingssysteem en/of je
browser.

--
Jan Claeys