[Openstandaarden] Wetsvoorstel betreffende het gebruik van openstandaarden en de beschikbaarheid van de broncode van de software bijde federale besturen

Marc marcsje at fulladsl.be
Mon Feb 27 19:41:37 CET 2006

Op 27-feb-06 om 17:54 heeft ISOC Belgium het volgende geschreven:

> Inderdaad, en daarenboven kunnen we in het project "Internet voor
> Iedereen" ook
> bemerken dat men ook daar de vraag naar Open Source heeft gesteld,
> zelfs al was
> het maar om aan wettelijke verplichtingen te voldoen. Of daar nu ook
> concreet
> wat mee gedaan zal worden is een andere vraag. Wij volgen, samen Unizo
> en BCD,
> het dossier op de voet.
>
> Rudi Vansnick

De vlaamse reg stelt iem aan die zowel voor MS als voor openstandaarden
ofzo moet pleiten ...

Hoe gaat dat samen ??

Ik ga niet zeggen dat Hans Dufour corrupt is, maar de minister weet
precies niet hoe ie een job moet toekennen zodat zijn personeel niet
van totale schizofrenie verdacht moet worden: en MS verkopen, en vrije
soft ???

Maar, je kunt dat toch zonder probleem zult u zeggen??  Jaja, kijk, als
iemand zegt: ik ben dat gewoon, dan wordt het MS, als iemand zegt: mijn
portemonnee wil iets gratis, dan openoffice ???

Ik vind dat geen goede logica ...

Stel ze stellen iem aan die voor een linux bedrijf werkt, zou die zijn
werk goed doen ??  Tuurlijk, maar zou ie het gegund worden ??  Stel dat
bedrijf verkoopt support, dan liever niet, dus iem onafh ...

Groeten,
Marc