[Openstandaarden] Microsoft en Open Document

Hannelore Dekeyser Hannelore.Dekeyser at law.kuleuven.ac.be
Fri Jul 7 11:22:57 CEST 2006

Beste,

De BBC bericht dat Microsoft een 'translate tool' ter beschikking gaat
stellen waarmee een aantal Office documenten in XML of in Open Document
omgezet kunnen worden:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/5153350.stm

De tool is ter beschikking op Sourceforge:
http://sourceforge.net/projects/odf-converter

Op het eerste zicht lijkt mij dit een heel interessante ontwikkeling.
Het zou mooi zijn indien elke MS-Word gebruiker met een druk op de knop
documenten in Open Document formaat kon bewaren.

Mijn vraag is of het wel zo mooi is als het lijkt. Heeft iemand deze
add-in al getest?
Is Word 2007 al op de markt? Of is dat nog in beta?

Zijn er addertjes onder het gras?

Even ter verduidelijking: ik (of een collega) mogen een kort tekstje
leveren aan het Nederlands-Belgisch tijdschrift Computerrecht over de
recente beslissing van de Federale regering om open standaarden te
gebruiken voor interne gegevensuitwisseling.

De stappen die Microsoft neemt om open standaarden te integreren past
daar perfect in.

Voor mijn part kan dat tekstje ook gerecycleerd worden als persbericht
op de openstandaarden site, mocht daar interesse voor zijn.

Met vriendelijke groeten,

Hannelore Dekeyser

Onderzoeker ICRI
http://www.law.kuleuven.be/icri/