[Openstandaarden] Overheid kiest radicaal voor Open Document-formaat (ZDnet)

Christophe Strobbe christophe.strobbe at esat.kuleuven.be
Fri Jun 23 16:08:29 CEST 2006

At 15:47 23/06/2006, Jan Claeys wrote:

>OOo heeft vziw wel een API voor toegankelijkheid, alleen wordt die niet
>ondersteund door de (meestal peperdure) commerciële screenreaders?

Toen de berichten over Massachusetts in september vorig jaar opdoken
denk ik dat Accessibility API OpenOffice.org nog vrij onbekend was.
(Ik kan niet terugvinden sinds wanneer die API 'af' is.)
Die Accessibility API blijkt op de Accessibility API van Java te steunen,
en die wordt op GNOME blijkbaar beter ondersteund dan op Windows:
ontwikkelaars van screen readers en andere hulpmiddelen voor Windows
richten zich meer op Windowstoepassingen dan Javatoepassingen.
Volgens http://ui.openoffice.org/accessibility/at.html zou er toch al
een beetje ondersteuning moeten zijn.
Naast Java 1.5 moet de gebruiker ook nog op zoek naar de Java Access Bridge;
gebruikers van MS Office hebben het dan toch stukken gemakkelijker.

Groeten,

Christophe

--
Christophe Strobbe
K.U.Leuven - Departement of Electrical Engineering - Research Group on

Disclaimer: http://www.kuleuven.be/cwis/email_disclaimer.htm