[Openstandaarden] toegankelijkheid fitinjehoofd.be

Mark Van den Borre mvdborre at gmail.com
Thu May 4 01:43:34 CEST 2006

Beste,

Mijn naam is Mark Van den Borre. Ik ben mede-initiatiefnemer achter
openstandaarden.be, een verenigin die ijvert voor het gebruik van open
standaarden bij alle vormen van digitale communicatie.

Ik neem mijn hoedje af voor de de inspanning van Chocoweb om een
grafisch attractieve campagne fitinjehoofd.be te bouwen, maar...

Naar ik begrijp uit
http://destandaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GECRP4PK maakt dit
Flash-medium deel uit van een informatiecampagne van Vlaams minister
Inge Vervotte. Misschien zijn de diensten van de minister een
toegankelijkheidsclausule vergeten toevoegen bij het opstellen van het
contract. Allicht lieten zij de toegankelijkheid van fitinjehoofd.be
over aan jullie professionalisme in het voeren van een campagne.

De webontwerpers in jullie team kennen ongetwijfeld het Web
Accessibility Initiative van het W3C (http://www.w3.org/WAI/). Maken
jullie alstublieft zo snel mogelijk de informatie op fitinjehoofd.be
toegankelijk voor àlle webgebruikers (in een parallelle website naast
het Flash-medium misschien)?
Recent is iets dergelijks op onze vraag ook gebeurd met de
online-versie van de peeceefobie-campagne van de federale overheid
(zie http://www.peeceefobie.be).

Een klein hapje uit het campagnebudget met aanzienlijke voordelen:
* Wie anders dan de anderen surft, bijvoorbeeld omwille van een
visuele handicap, zal dit zeer appreciëren.
* Uw bedrijf bouwt -mits goed gecommuniceerd- een goede reputatie op
op gebied van toegankelijkheid, een onmiskenbare troef bij campagnes
voor de overheid.

Ik probeer u morgenvroeg even te bellen...

In de hoop op een spoedig positief antwoord,

Vriendelijke groet,

Mark Van den Borre
mede-initiatiefnemer openstandaarden.be
--