[Openstandaarden] KBC-online: beperkte ondersteuning browsers en besturingssystemen.

Mattias Campe Mattias.Campe at gmail.com
Wed Jan 9 15:39:34 CET 2008

Hallo OSB.be

Onderstaand bericht heb ik verstuurd naar de klantenservice van KBC via
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~BZJZ11B/-BZIQJDK/BZIR8HE/A1aa97/~-BZJZRR2
Eventueel kan u dit ook doen indien u bezorgd bent over deze gang van zaken.

Beste

Zelf ben ik geen klant bij KBC, maar daarnet belde me een klant van u op
met de opmerking dat ze daarnet naar uw klantenservice had gebeld omdat
ze problemen had met online elektronische betalingen via KBC-Online.

Ze is een tevreden gebruiker van Mozilla Firefox, net als vele andere
gebruikers (zo'n 18 % volgens [1]). De klantenservice wist echter te
vertellen dat enkel Internet Explorer ondersteund wordt, wat ook op
jullie website te lezen is [2]. Ze vroeg me dan ook hoe ze dit terug kon
installeren.

Zoals ik eerder al had gemeld ben ik geen klant van KBC, maar nu merk ik
dat ik zelfs in de onmogelijkheid verkeer om ooit klant te worden! Zelf
ben ik namelijk een tevreden Linux gebruiker, maar op dit
besturingssysteem kan men geen Internet Explorer installeren.

Sowieso vind ik het aanbieden van ondersteuning voor slechts één browser
niet klantvriendelijk. U laat immers zo'n 18 % tevreden Mozilla Firefox
gebruikers in de kou staan.

Om andere personen te waarschuwen stuur ik deze tekst door naar de
mailinglijst van Open Standaarden.be [3] en de nieuwsgroep be.comp.os.linux.

De oplossing die ik wil voorstellen is denk ik duidelijk: het uitbreiden
van de ondersteuning van de browsers én besturingssystemen op [2].

[1]
http://www.xitimonitor.com/fr-fr/barometre-des-navigateurs/ie7-et-ff2-juillet-2007/index-1-1-3-103.html
[2]
https://www.kbc.be/IPA/D9e01/~N/~KBC/~BZJ6J7N/-BZIQJDK/BZJE1H6/BZJ6N7G/BZJ6J7Z/BZJ6IOJ