[Openstandaarden] [Ubuntu-be] Brugse Gerecht ontevreden over Ubuntu -> back to Vista

Dries Verachtert dries at ulyssis.org
Tue Jun 24 12:46:17 CEST 2008

On Tuesday 24 June 2008 09:52:25 am Herman Bruyninckx wrote:

> Ik weet van mijn vriendin dat die "opleiding" helemaal niets voorstelt: de
> leraar OpenOffice wist geen enkele concrete vraag te beantwoorden tijdens
> de sessies, dus de mensen van justitie moeten zelf maar hun
> transitieproblemen zien op te lossen. (Ik heb er al een paar
> verdergeholpen, maar structureel is dat zeker niet.)

> Opslaan is het minste probleem: er zijn talloze "kleine dingetjes" die
> tesamen enorme wrevel veroorzaken, omdat de mensen helemaal aan hun lot
> zijn overgelaten. Er is geen helpdesk voorzien, of die is tenminste niet
> gecommuniceerd aan de mensen...

> [...]

Een kennis is rechter in Hasselt. Hij heeft heel weinig uitleg gekregen over
zijn pc met Linux. Hij heeft thuis zelf wat geexperimenteerd met Linux maar
wegens te weinig tijd en te weinig begeleiding is hij daarmee gestopt. De pc
staat nu ergens op een zolder en hij doet zijn werk op een windows laptop.

Die mensen hadden veel meer begeleiding en cursussen moeten krijgen. Je mag
niet verwachten dat niet-technische mensen bijvoorbeeld zelf gaan uitzoeken
hoe ze hun printer kunnen gebruiken in een nieuwe desktopomgeving.

Dries