[openstandaarden] -> [VOS] (argumentatie)

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Thu Apr 4 22:33:32 CEST 2002

On Thursday 04 April 2002 22:21, you wrote:

> Ik gebruik dan ook geen OE of IE...  ;-)
>
> Windows weerhoudt me er momenteel niet van om via open standaarden te
> communiceren, dus waarom overschakelen naar Linux, waarop momenteel nog
> niet alle programma's draaien die ik gebruik (en ook geen volwaardige
> alternatieven).

Dat hoeft ook niet, op het werk gebruik ik OpenOffice, webbased email, gimp
op windows. Hoewil ik binnenkort toch volledig overstap op linux, omdat ik
dat nu eenmaal liever gebruik.

> Als jullie serieus genomen willen worden, zouden er misschien best meer
> Windows en Mac gebruikers bijkomen, en ook OS/2'ers en andere "exoten".

Mee eens, waarom niet, het is geen linux/unix clubje, we willen het gebruik
van open standaarden promoten, en dat is nu eenmaal iets waar de
linux-gemeenschap veel voor voelt, maar Mac OS/2 en anderen kunnen zeker ook
meehelpen. Hoe meer ogen, hoe meer we zien.

> Trouwens, kent hier iemand blinden/slechtzienden die van een braille-regel
> en/of voorlees-software gebruik maken?  Hun ervaringen zouden hier ook
> interessant zijn!

In de lugwv is iemand lid die blind is. Hij gebruikt een braille-regel. Zijn
ervaringen zullen we zeker kunnen gebruiken.