[openstandaarden] Testsite online

ZipKid stefan at zipkid.com
Thu Apr 11 00:24:31 CEST 2002

On Wed, Apr 10, 2002 at 10:00:13PM +0200, Philip Paeps wrote:

> Misschien even terzijde: je kunt CVS over SSH zetten, zonder problemen.
> NetBSD doet dat al een jaar of drie zo, en dat lijkt daar goed te werken.
> Recent op't werk ook op SSH authentication omgeschakeld en dat spul draait
> goed.  Wel compressie uitzetten in SSH, anders soep :-/

Idd, ssh is veilig maar cvs is niet veilig genoeg op het systeem zelf
ivm illegaal uitvoern van commando's door ingelogde gebruikers. No
offence maar ik voel mij niet comfortabel met toegang geven aan 50+
gebruikers die ik niet ken op deze server. Daarvoor zou ik een aparte
machine verkiezen. (eummm... k heb nog een AIX honeypot server online...
		ff over nadenken)

> Dat lijkt me ook een uitstekend idee.  Het coordineren van het PHP-development
> lijkt me wel een beetje moeilijk om allemaal via deze mailinglist te doen.
> Misschien een tweede mailinglist (os-dev?) opzetten voor source en patches?
> Dan weet iedereen meteen waar de source steekt, en waar de patches naartoe
> moeten.  De LugWV mannen weten dan ook zonder al te veel zoekwerk welke de
> laatste patches zijn die ze moeten inploffen.
>
>  - Philip

Ok, ik ga een dezer os-dev2openstandaarden.be aanmaken. Ik meld hier wel
waar en wanneer die lijst & de source beschikbaar zal zijn.
De site maintainers kunnen dan de patches van de maillist afhalen.

ZipKid