[openstandaarden] een 'peter' voor openstandaarden

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Sat Apr 13 14:37:42 CEST 2002

On Saturday 13 April 2002 14:01, Dieter Van Uytvanck wrote:
> Ik dacht daarbij aan iemand die je toch wel een autoriteit op het gebied
> van open standaarden kan noemen: Robert Cailliau, de Belg die samen met
> Tim Berners Lee het WWW heeft uitgevonden. (zie daarvoor oa:
> http://public.web.cern.ch/Public/ACHIEVEMENTS/web.html)

Dat zou zeer goed zijn :-) Iemand die weet waarover hij praat als we het over
WWW standaarden hebben. Vergeet niet dat we nog andere open standaarden
moeten promoten die niets te maken hebben met WWW.

> Het lijkt me de ideale manier om aan de buitenwereld te tonen dat we
> niet zo maar een vereniging van muggenzifters zijn. Bovendien kan een
> "bekende" naam waarschijnlijk heel wat poortjes naar de media openen.

Met alle respect voor Robert Cailliau, maar je kan moeilijk zeggen dat die man
een BV is. We hebben inderdaad iemand nodig die de media gemakkelijk
aantrekt. Was Hautekiet bvb niet geïntresseerd in open standaarden? De Decker
haalt wel eens vaker de media met zijn kuren :-) Of zijn we beter dat we Rik
Daems, als telecommunicatie-minister en dus zeer invloedrijk, kunnen
oproepen? Andere voorstellen zijn welkom op voorwaarde dat je niet afkomt met
namen zoals Piet Huysentruyt :-)

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."