[openstandaarden] een 'peter' voor openstandaarden

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Sat Apr 13 14:55:34 CEST 2002

On Sat, Apr 13, 2002 at 02:37:42PM +0200, Andy Goossens wrote:

> Dat zou zeer goed zijn :-) Iemand die weet waarover hij praat als we het over
> WWW standaarden hebben. Vergeet niet dat we nog andere open standaarden
> moeten promoten die niets te maken hebben met WWW.

Tuurlijk. Maar hij is dan ook expliciet voorstander van open standaarden
in het algemeen. Niet alleen wat het www betreft.

> Met alle respect voor Robert Cailliau, maar je kan moeilijk zeggen dat die man
> een BV is. We hebben inderdaad iemand nodig die de media gemakkelijk
> aantrekt. Was Hautekiet bvb niet geïntresseerd in open standaarden? De Decker
> haalt wel eens vaker de media met zijn kuren :-) Of zijn we beter dat we Rik
> Daems, als telecommunicatie-minister en dus zeer invloedrijk, kunnen
> oproepen? Andere voorstellen zijn welkom op voorwaarde dat je niet afkomt met
> namen zoals Piet Huysentruyt :-)

De vraag is of we wel zomaar een BV zoeken. Als je je gaat richten op
politici en de kwaliteitspers lijkt de rol die iemand gespeeld heeft bij
het ontwerp van het WWW me toch belangrijker dan zijn/haar plaats in de
top 10. Wat natuurlijk niet wegneemt dat we bv. ook kunnen uitpakken met
andere namen zoals Jan Hautekiet.

groeten

Dieter
--