[openstandaarden] Bijeenkomst: we zijn thuis :-)

Mark Van den Borre mark at musicaliberata.org
Tue Apr 16 12:36:31 CEST 2002

On Tue, 2002-04-16 at 00:28, Philip Paeps wrote:
 Er werd gesuggereerd dat ik dat op een rekening zou
> deponeren voor 'de vereniging'.

>  - welke bank

Maakt mij weinig uit.
>  - wat voor rekening

zichtrekening uiteraard

>  - op welke naam

> Ik had Fortis voorgesteld

> de 'beste' online mogelijkheden
OK
> mijn boekhouder een Fortis-man is, en
> ik denk dat ik hem wel zover zou krijgen om de boekhouding voor onze 'vzw in
> wording' pro deo te doen.
eerst hem eens polsen, dan openen? anders lijkt mij dat wel een goed
idee...

> Type rekening: zichtrekening voor een 'groep', zolang we nog 'feitelijk' zijn,
> en niet 'vzw', met de beperking dat de rekening niet negatief mag gaan.
Daar ga je last mee hebben, vermoed ik... Je gaat namen, adressen en
handtekeningen nodighebben, tenzij je voorlopig opent op eigen naam. Wat
mij persoonlijk betreft -op dit moment- ook nog geen probleem.

> De rekening zou ik op naam zetten van 'Openstandaarden'.
OK natuurlijk..

> Ik kan die rekening morgen al openen als iedereen daarmee akkoord is.  Eens we
> bestaan plakken we dan 'vzw' achter de naam van de rekening, en noemen we het
> een 'verenigingsrekening'.

Toch eerst eens goed navragen of je gemakkelijk KAN veranderen...

> Wat de oprichting van een vzw betreft: terwijl ik bij mijn boekhouder/bank
> ben, kan ik ook gelijk eens informeren naar de 'absolute kost', en de
> administratieve details dat dit met zich meebrengt.
>
> Laatste puntje: wanneer zien we elkaar de volgende keer, en waar?  Le Roy
> d'Espagne was goed voor een 'initiële vergadering', maar om echt concrete
> statuten en andere details op te stellen zou ik het liefst ergens wat rustiger
> doen.  Iemand een voorstel?

Ik zie wellicht een mogelijkheid in Brussel, vlakbij Vorst Nationaal,
ook bereikbaar met trein+ 5 minuten tram. De moeite dat ik navraag doe?

Looksaus