[openstandaarden] Bijeenkomst: we zijn thuis :-)

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Tue Apr 16 13:19:26 CEST 2002

On 16 Apr 2002, Mark Van den Borre wrote:
> On Tue, 2002-04-16 at 00:28, Philip Paeps wrote:
>  Er werd gesuggereerd dat ik dat op een rekening zou

> Maakt mij weinig uit.
>
> zichtrekening uiteraard

Waarom een zichtrekening en geen spaarrekening?

Een spaarrekening kent meestal geen beheerskosten en geeft een grotere
interest. De enige nadelen zijn dat je niet kan overschrijven van een
spaarrekening naar een willekeurige andere rekening (omgekeerd kan wel!) en dat
je niet rechtstreeks geld kan afhalen met e.g. Bancontact.

> Daar ga je last mee hebben, vermoed ik... Je gaat namen, adressen en
> handtekeningen nodighebben, tenzij je voorlopig opent op eigen naam. Wat
> mij persoonlijk betreft -op dit moment- ook nog geen probleem.

> OK natuurlijk..

Je kan een rekening openen op naam van een `feitelijk vereniging' (totdat er
een VZW is).

Voor volmachten kan je verschillende personen toegang geven, met een zelf te
kiezen vereist aantal handtekeningen. Let wel op dat hoe meer handtekeningen je
vereist, hoe meer personen je ook fysiek moet samenkrijgen om geld af te halen.
Dus misschien best dat 1 (of 2) handtekening(en) voldoende is/zijn?

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds