[openstandaarden] steden en gemeenten = mogel ijk doelwit ?

Stubbe Wim 789070042 wim.stubbe at b-rail.be
Thu Apr 25 17:48:00 CEST 2002

Gert Everaert  (25/04/02  15:37):
>Ik ben eens gaan kijken of er op de website van onze gemeente
>(www.boechout.be) gebruik wordt gemaakt van documenten die niet open en
>standaard zijn. Blijkt dat er veel verslagen van vergaderingen enkel als
>.doc bestand beschikbaar zijn. Uit verder onderzoek (omliggende steden en
>gemeenten ..) blijkt dat dit schering en inslag is ! Deze websites maken in
>weze toch ook deel uit van de informatie die de overheid ons ter beschikking
>stelt, niet ?? Is dit dan geen mogelijke doelgroep (e.g. gemeente en
>stadsbestuur) voor een sensibiliseringscampagne ??

In plaats van gemeente per gemeente aan te pakken zou het beter zijn een
globale aanpak hiervoor te gebruiken. Hiervoor zouden we te weten moeten komen
of er een overkoepelende orgganisatie is die we kunnen aanspreken. Misschien de
federale of gewestelijke of provinciale overheden.... ? Of een of andere
vereniging voor gemeenten.

Iemand een idee welk aanspreekpunt een goed begin zou zijn?

  NMBS TELECOM - TE 513
  Hallepoortlaan 40
  B - 1060 Brussel
  Tel 911 83603 - +32 2 528 3603