[openstandaarden] Tekst ivm nadelen Word-documenten?

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Thu Apr 25 16:51:22 CEST 2002

On Thursday 25 April 2002 15:33, Sven Vermeulen wrote:
> Sommige gesloten formaten zijn vatbaar voor virussen. Door het
> gesloten karakter van dergelijke formaten is het niet gemakkelijk om een
> adequate defensie te hebben tegen virussen. Bij open formaten is dit
> probleem (nog) niet aanwezig.

Hmm... je moet mensen geen schrik aanjagen ivm virussen :-) Alhoewel het
tekstje eigenlijk wel klopt.

Ik zou het anders zeggen: Met gesloten formaten weet je nooit precies wat er
eigenlijk verstuurd wordt. Het kan gewoon je data bevatten, maar ook andere
zaken die niet gewenst zijn zoals je persoonlijke gegevens, vertrouwelijke
gegevens (bvb private key) of zelfs virussen.

Of iets in die aard...

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."