[openstandaarden] ff voorstellen

TaXaN TaXaN at kotnet.org
Mon Apr 29 05:01:20 CEST 2002

Goededag,

ik heb me net ingeschreven op de mailinglist en ik zie dat je jezelf even
kort moet voorstellen. Bij deze.

Mijn naam is Dirk Feytons, geboren op 11 maart 1979 in Hasselt maar in de
loop van de jaren getransformeerd tot Leuvenaar. Ik studeer daar immers
voor licentiaat informatica, al zwaai ik dit jaar af.

Hoe ben ik hier terecht gekomen? Dankzij het artikel in deCursor. Bij een
blik op de archieven kwam ik zelfs enkele bekende namen tegen (Herman,
yalu en timme van de KUL, Philip van de nieuwsgroepen, ...) en wist ik
meteen dat ik mij moest subscriben ;) Doordat ik sinds jaar en dag een
Netscape/Mozilla-gebruiker ben, werd ik steeds meer geconfronteerd met
gesloten en propriëtaire uitbreidingen van (web)formaten. Door mijn
studies leerde ik de achtergrond kennen en ben ik meer dan overtuigd van
het belang van open standaarden in het algemeen.

Wat mijn bijdrage aan een betere wereld is? In de eerste plaats zoveel
mogelijk open standaarden gebruiken (ik ben er nog lang niet) en in de
tweede plaats hierover vertellen; zoals we allemaal doen neem ik aan.
Aangezien ik nog maar een 'groentje' ben, zal ik in eerste instantie
vooral luisteren en af en toe spreken maar op termijn wil ik wel een iets
actievere rol gaan spelen. Mijn enige noemenswaardige verwezenlijking tot
nu toe is een LaTeX-FAQ voor de interne KULeuven nieuwsgroep over dit
onderwerp. Zie http://www.student.kuleuven.ac.be/~m9716348/kcl_faq.txt.
Als beginnende LaTeX'er vond ik dat daar nood aan was. Hopelijk heb ik
hiermee de drempel verlaagd voor studentjes die een deftige tekstverwerker
zoeken.

--
TaXaN

|-<[       ICQ: 0xA395A3        PGP key ID:0x448BC5DD       ]>-|
|-<[   There are 10 kinds of people, those who understand   ]>-|
|-<[              binary and those who don't.               ]>-|