[openstandaarden] informatica voor wetenschappers

Gert Everaert gever at ruca.ua.ac.be
Mon Apr 29 11:15:50 CEST 2002

net in de wandelgangen gehoord dat men in de richting scheikunde aan de UA
zich gaat buigen over de inhoud van het informatica aan de eerste
kandidatuur scheikunde. bedoeling is om uit te vissen welke
informaticakennis er in de verdere opleiding nodig is. Momenteel leert men
een beetje programmeren in Modula, werken met M$ Excel en Mathcad.
Persoonlijk vind ik dit een nogal pover programma. Er wordt een enquete
gehouden bij (oud) studenten en personeel. Ik ben er tamelijk nauw bij
betrokken, dus ga mijn zegje wel doen, maar het is misschien interessant om
de mening van anderen (e.g. informatici, ...) te horen.

dus .. waaraan moet een informatica cursus aan opleiding (wetenschappen)
voldoen ??

Gert Everaert                        gever at ruca.ua.ac.be
RUCA dept of Chemistry
Groenenborgerlaan 171 B2020 Antwerp