[openstandaarden] bijgewerkte intropagina...suggesties?

Energon energon_ at yahoo.com
Mon Apr 29 14:55:41 CEST 2002

--- Andy Goossens <andygoossens at softhome.net> wrote:
> On Monday 29 April 2002 13:56, Mark Van den Borre wrote:
>
> <qoute>
> De formaten die u gebruikt om uw informatie weer te geven moeten via elke
> moderne browser en op elk besturingssysteem te raadplegen zijn. Deze
> doelstelling kan enkel bereikt worden door maximaal gebruik van Open
> Standaarden. Om verwarring te vermijden, wij ijveren dus naar het gebruik van
>
> Open Bestandsformaten, niet naar het gebruik van Open Software.
> </qoute>
>
> We promoten niet Open Standaarden voor het internet alleen. Een documentje
> [...]

<quote>
De doelstelling in de (voorlopige) statuten is duidelijker:
Art. 3. De Vereniging heeft tot doel :
1° Het aanmoedigen van de aanmaak, de verspreiding en het gebruik van
open standaarden voor digitale communicatie. Dit werkgebied van open
standaarden omvat voornamelijk, maar niet uitsluitend open
bestandsformaten en open communicatieprotocollen.
</quote>

Niet enkel web, maar digitale communicatie en informatieoverdracht vallen in
onze doelstelling. Informatieoverdracht (bv. via diskettes) is natuurlijk
moeilijker te controleren.

F aka E