[openstandaarden] Intro-tekst www.openstandaarden.be: ook goede voorbeelden tonen?

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Aug 6 02:35:05 CEST 2002

At 2002-08-05 20:10, you wrote:
>Voor niet ict-gericht denk ik aan: 220V uit het stopcontact,

Of gewoon al de vorm van de stekkers/stopcontacten...

>50Hz wisselstroom, warmwaterkraan rechts (<-> koudwaterkraan links),

Het rood & blauw lijken me hier universeler (ik weet veel kranen waar die
links
vs. rechts niet kloppen ;)

>  grootte autobanden/autoradio's, rechts opdraaiende moeren, tv's (of je
> nu Philips, Sony of weet ik wat koopt, je kan er tv1 tot canal+ op
> ontvangen),...
>
>Voor ict-gericht denk ik aan: het goed werkende e-mail systeem (misschien
>vgl. met IM, waar gesloten protocollen de plak zwaaien),

Goed voorbeeld: e-mail werkt tussen alle programma's, IM werkt niet (goed)
tussen ICQ, Yahoo, AIM, MSN, Odigo, etc.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9