Re(2): [openstandaarden] Standaarden aanraden ?

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Fri Aug 9 15:42:44 CEST 2002

On Fri, Aug 09, 2002 at 02:41:47PM +0100, Mark Van den Borre wrote:
> Oh ja? En hoe lang gaat bedrijf X het monopolie op, zeg maar,
> office-software dan houden?

Hoelang heeft Microsoft al een bijna-volledige-monopoly op Office-software?

> Rik heeft hier wel een punt hoor, Sven. Als ik snel-snel een  via het
> internet met de http-cliënt Microsoft Internet Explorer toegankelijke
> FrontPage-pagina in elkaar boks. Op dat moment is die oplossing voor
> mij waarschijnlijk het makkelijkst, snelst en goedkoopst te
> implementeren.

HTML, HTTP zijn open standaarden. Tenzij je bedoelt dat ze 100% moeten
valideren, dan geef ik Rik ook gelijk. Alhoewel het uiteraard puur aan de
software ligt en niet aan de gebruiker. Microsoft zou Frontpage ook kunnen
dusdanig programmeren dat ze HTML-validerende code produceert. Dit verandert
niets aan de snelheid.

Mvg,
	Sven Vermeulen