[openstandaarden] voorstel dossiersysteem

Stubbe Wim 789070042 wim.stubbe at b-rail.be
Mon Aug 19 17:18:00 CEST 2002

Mark Van den Borre  (19/08/02  14:04):
>Beste Standaarden,
>
>Een dossiersysteem voor OpenStandaarden.be. Daar heb ik de laatste dagen wat
naar zitten snuffelen.
>Mantis (http://mantisbt.sf.net) lijkt geschikt. Bram Vandoren, Frank Van Damme
en ik hebben er de voor -en nadelen van afgewogen.

>Mantis is slechts een mogelijkheid. Maar een dossiersysteem krijgt een
cruciale plaats op OpenStandaarden.be. Daarom posten we onze vaststellingen ook
op openstandaarden at openstandaarden.be. Spui jullie commentaren!

>++SITIEF
>* gebruiksvriendelijke interface zonder ballast, ook in lynx goed bruikbaar
>* verscheidene flexibele toegangsniveaus
>* toegangsrechten geheime projecten vlot instelbaar per gebruiker
>* al goed in het Nederlands vertaald
>* clean geschreven
>* interface makkelijk bij te werken tot 100% html-compliant
>* php/mysql-backend = wat we al gebruiken
>* veel mensen graven makkelijker in php dan in bijvoorbeeld Perl (ja, Philip...
)

Ziet er idd goed uit

>--GATIEF
>* een bug kan niet deels geheim, deels open zijn
Dit snap ik niet goed, te weinig hersencellen actief vandaag blijkbaar.
Misschien komt dat wel door het lange weekend, tenzij het een bug is in mijn
programmatie ;-)

>* major upgrades zouden redelijk wat werk kunnen vragen (maar gaan we dat
nodig hebben?)

Als het voldoende werkt zie ik niet in waarom we veel upgrades zouden moeten
uitvoeren.

Besluit: op basis van wat jullie zeggen zie ik niet in waarom we het niet
zouden gebruiken. Er zijn weinig negatieve punten, upgrades kunnen we tot een
minimum beperken, dus grotendeels valt dat punt ook weg. Voor ons is het een
dossierbeheerssyteem wat deels geheim, deels open moet zijn.

mvg,

Wim Stubbe