[openstandaarden] voorstel dossiersysteem

Bram Vandoren bram at bram.be
Tue Aug 20 20:45:22 CEST 2002

Hey,

(ingevuld voor Mantis)

On Tuesday 20 August 2002 09:00, Rik Boven wrote:
>   - systeem om dossier informatie in op te slaan;

jep
>   - mogelijkheid om alle soorten formaten in het dossier te steken
>     (screenshots, mails,...);

Ja, attachment(alle formaten) en gewone tekst.
>   - security op elk stuk van het dossier (per entry moet kunnen bepaald
>     worden welke groep van mensen dat mag inkijken);

Het is niet mogelijk om een dossier gedeeltelijk private of public te zetten.
Een mogelijke oplossing is wel om 2 dossiers aan te maken (private en public)
en die 2 dan te markeren als 'related'.
>   - simpele databse structuur (SQL, XML) zodat we zelf rapporten kunnen
>     toevoegen;

Jep.
>   - ongelimiteerde dossier-grootte;

Ja.
> . leuk meegenomen (punten)
>   - eenvoudig in gebruik    (7)

Valt goed mee.
>   - volledig OS compliant   (10)

Zie beneden.
>   - automatische email waarschuwing bij acties/tresholds (3)

Dacht het wel.
>   - web based (8)

Ja.
>   - cross-linking van dossiers (5)

Ja, de versie in ontwikkeling zou dit kunnen (0.18)
>   - uitbreidbaar met custom screens (5)

Is mogelijk ... als je de code aanpast ;-)

Het ziet er naar uit dat het Mantis gaat worden. Eerst was ik niet zo Mantis
gezind maar enkele nadelen (o.a. X-linking) zijn, gaan er in de volgende
versie opgelost zijn.

Mark gaat proberen de html code compliant te maken. De Mantis ontwikkelaars
zien het wel zitten om deze patches te aanvaarden. Dat maakt het upgraden
later makkelijker.

Groeten,
Bram.