[openstandaarden] Overheid

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Aug 26 12:11:26 CEST 2002

On Mon, 26 Aug 2002, Onno Timmerman wrote:

> [...]
> standaarden. Ik weet dat wetsartikel 1022.a in de (ge)maak is. (ik ben op
> het moment dit terug aan het oprakellen). Maar ik weet niet of er reeds een
> algemene richtlijn is vanuit de overheid om bij het maken van een website.
> Nog krijg ik een eenduidig antwoord van de kabinetten.  Tussenhaakjes als
> jullie nog iets willen wijzigen aan het wetsartikel dan moet je me dat eens
> mailen of op mijn forum laten weten. Bovendien lijkt het niet nuttig om het
> zelfde artikel bij de vlaamse overheid te krijgen of hebben jullie daar al

_niet_ nuttig? Waarom niet?

> Kan iemand mij wijzen op website's die duidelijk van de overheid zijn en
> duidelijk niet conform zijn aan standaarden. Waar gebruik men gebruik maakt
> van flash, en andere toestanden die mozilla verketteren. Waar in de website
> .doc formaat terug te vinden is. Andere zaken die niet juist zijn!

<http://www.innovatie.vlaanderen.be/home.htm>: Flash niet over te slaan.
 Uitsluitend .docs op
  <http://www.innovatie.vlaanderen.be/knap/oproep2002/index.htm> en
  andere plaatsen.

Er zijn ook goede voorbeelden bij, zoals fwo.be en www.iwt.be. Bijna
perfect, met heel veel in PDF (zelfs een document op
 <http://www.iwt.be/iwt_documentatie.htm> waar een Word icoontje
bijstaat:-)  maar toch nog veel .docs. op beide sites.

Herman

<http://www.technopolis.be/> heeft nogal wat .docs

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480