[openstandaarden] effe doorbomen over knack internet pocket...

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Sun Jun 2 02:23:13 CEST 2002

On Sat, 1 Jun 2002, Frank Van Damme wrote:

> Yo,
>
> in dat boekske dat dus bij de Knack steekt, staan een paar dingen in die mij
> niet zinnen.
>
> Pagina 5:
>
> opera
> Opera is nog lang geen volwaardige concurrent van de Internet Explorer van
> Microsoft, maar de 'alternatieve browser' wordt wel volop geroemd voor zijn
> snelheid en gebruiksvriendelijkheid.(www.opera.com)
>
> wtf? geen volwaardige concurrent? Kan iemand dat effe toelichten?

"99% van de Belgische websites is alleen te bezichtigen onder Internet
Explorer. Daarom kan alleen Internet Explorer een volwaardige concurrent
van Internet Explorer zijn". Of zoiets.

Feit is dat dit flauwe kul is. Je zult mij nooit Opera zien gebruiken om
principiële redenen, maar Opera is wel degelijk een volwaardige concurrent
voor IE.

> Wat mij
> betreft hadden ze www.mozilla.org wel effe kunnen vermelden trouwens.

Minstens. Zo niet NS6.

> Pagina 6:
>
> Filmpje komt zo
> Om op het 'net muziek te beluisteren en filmpjes te bekijken, heb je een
> speciaal afspeelprogramma nodig. Drie grote producenten uit de computerwereld
> vechten om de gunst van de surfer.

Drie maar? ;-)

[...]
> 'k Zou het leuk vinden als we die gasten er van konden overtuigen dat ze de
> bal een tikje misslaan (op een subtiele manier natuurlijk ;) ) zodat ze de
> volgende editie misschien eens wat open formaten de kans geven?

Als student Communicatiewetenschappen moet dat een kolfje naar jouw hand
zijn ;)

Stuur een lezersbrief. Met goede argumenten. Als die beleeft en goed
onderbouwd opgesteld is, dan kan ik me niet voorstellen dat die niet
opgenomen wordt...

--
wouter dot verhelst at advalvas dot be

"Human knowledge belongs to the world"