[openstandaarden] effe doorbomen over knack internet pocket...

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Sat Jun 1 19:42:53 CEST 2002

Yo,

in dat boekske dat dus bij de Knack steekt, staan een paar dingen in die mij
niet zinnen.

Pagina 5:

opera
Opera is nog lang geen volwaardige concurrent van de Internet Explorer van
Microsoft, maar de 'alternatieve browser' wordt wel volop geroemd voor zijn
snelheid en gebruiksvriendelijkheid.(www.opera.com)

wtf? geen volwaardige concurrent? Kan iemand dat effe toelichten? Wat mij
betreft hadden ze www.mozilla.org wel effe kunnen vermelden trouwens.

Pagina 6:

Filmpje komt zo
Om op het 'net muziek te beluisteren en filmpjes te bekijken, heb je een
speciaal afspeelprogramma nodig. Drie grote producenten uit de computerwereld
vechten om de gunst van de surfer.

Besproken wordt vervolgens in het kort: real player, quick time en windows
media player. Commentaar bij windows media player: "microsoft spant de kroon.
de wmp is niet alleen een audio en videoplayer, maar ook een databank met
internetradiostations en een cdschrijver. via de jukeboxfunctie kan je een cd
in enkele minuten kopiëren naar je hd."

Buiten het feit dat dat teveel functies zijn voor 1 programma (iets wat hier
dus OT is ;) ) zijn de functies die ze daar opnoemen niets speciaals, wat
meer is: eens die cd in enkele minuten naar uw hd gekopiëerd is enzovoorts
staat die daar zo goed als geëncrypteerd. Bovendien vermelden ze enkel
players voor propriëtary formaten, geen ogg, geen mpeg, zelfs geen mp3.

'k Zou het leuk vinden als we die gasten er van konden overtuigen dat ze de
bal een tikje misslaan (op een subtiele manier natuurlijk ;) ) zodat ze de
volgende editie misschien eens wat open formaten de kans geven?

Frank
--
homepage:       www.student.kuleuven.ac.be/~m9917684
jabber (=IM):   yalu at jabber.com
Driver hacker? Do me a favor and help the dri guys
http://dri.sourceforge.net to code an accelerated driver for the ati
radeon 8500. Save the world from proprietary drivers ;-) Thanks!