[openstandaarden] java/flash en zo

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Wed Jun 5 22:21:41 CEST 2002

On Wednesday 05 June 2002 09:11 pm, you wrote:
> Een vriend van me moet met braille-toetsenbord het net verkennen. Dit doet
> hij dan onder linux met 'links, w3m, lynx,... enz' Het enige probleem is
> dat wanneer de startpagina van een site met java of flash gemaakt is, dat
> hij deze niet kan zien, en daardoor de rest van de website niet kan
> bekijken. Soms is het enkel de startpagina die met flash is, en de rest
> niet, en kan hij soms nog eens verder kijken, als iemand hem de text-url
> geeft van die pagina. Dus had ik zo gedacht, kan er geen verplichting of zo
> komen, of een wet of zo, dat verplicht de surfers te kiezen op de
> [...]

Ik zie het niet zo zitten dit met wetten te regelen. Zoiets kan je niet
afdwingen. Zoiets moet met standaardenorganisaties, en die hebben flash al
veroordeeld. Om aan de content achter de intro te geraken (voor zover die er
is bij zo'n sites) zie ik 2 mogelijkheden:

1. Je bied een keuzescherm aan in plain html met ev een javascript direct
binnen x seconden naar de flash intro(is dom naar 't schijnt maar flash ook
;) )
2. We promoten het om de eigenlijke serieuze zaken in een file /index2.html
te zetten. Dan kan een blinde dat intikken.

Verre van ideaal maar beter dan nX.

Frank

--
homepage:       www.student.kuleuven.ac.be/~m9917684
jabber (=IM):   yalu at jabber.com
Driver hacker? Do me a favor and help the dri guys
http://dri.sourceforge.net to code an accelerated driver for the ati
radeon 8500. Save the world from proprietary drivers ;-) Thanks!