[openstandaarden] java/flash en zo

TaXaN TaXaN at kotnet.org
Wed Jun 5 21:26:31 CEST 2002

DieTerkE wrote:
 > Een vriend van me moet met braille-toetsenbord het net verkennen. Dit
 > doet hij dan onder linux met 'links, w3m, lynx,... enz' Het enige
 > probleem is dat wanneer de startpagina van een site met java of flash
 > gemaakt is, dat hij deze niet kan zien, en daardoor de rest van de
 > website niet kan bekijken. Soms is het enkel de startpagina die met
 > flash is, en de rest niet, en kan hij soms nog eens verder kijken, als
 > iemand hem de text-url geeft van die pagina. Dus had ik zo gedacht, kan
 > er geen verplichting of zo komen, of een wet of zo, dat verplicht de
> [...]

Mooi idee maar wetten zijn in de praktijk beperkt tot \'e\'en land en
landsgrenzen bestaan er zo goed als niet op internet. Het enige wat de
overheid kan (en moet) doen, is alle offici\"ele sites in gewone standaard
HTML opmaken.
Wat jij en/of je vriend altijd kan doen, is de webmaster van de
desbetreffende site contacteren en het probleem voorleggen. Het is de
bedoeling dat je dit via de site van OS gaat kunnen doen maar voorlopig
zal je het zelf moeten doen :)

--
TaXaN (die dit met Mozilla 1.0 stuurt :)

|-<[       ICQ: 0xA395A3        PGP key ID:0x448BC5DD       ]>-|
|-<[   There are 10 kinds of people, those who understand   ]>-|
|-<[              binary and those who don't.               ]>-|