[openstandaarden] VRT 927live website aangepast.

Philip Paeps philip at paeps.cx
Thu Jun 6 14:47:11 CEST 2002

On 2002-06-06 13:46:41, Kristoff Bonne <kristoff.bonne at compaqnet.be> wrote:
> Inzake de website 927live.be (de website speciaal voor de wereldbeker
> voetbal) waren er twee opmerkingen:
> - De streaming was in Windows-media. (Bon; daarvoor gebruik ik crossover;
> dus niet zo'n probleem).

Mjah ... ik vind dat wel een probleem :-)  De VRT heeft die site deels met
mijn geld gebouwd, dus ik vind dat ik het recht heb om ook de streams te
bekijken zonder dat ik daarvoor eerst nieuwe hardware en software moet
aanschaffen.  Mozilla en Ogg onder FreeBSD op een Alpha staan volledig in de
kou :-/  Niet dat voetbal me veel kan schelen (*g*) maar ik doe graag lastig
over zo'n dingen :-)

> - De URL-link op hun webpagina was in de vorm van een 'MMS:'; wat dus niet
> werkt op NS, mozilla en andere niet-IE browsers.

Tsss ...  Niet alleen een non-standaard streaming implementatie, maar ook nog
even een non-standaard URI om ernaar te verwijzen.

> Aangezien er geen "link" stond naar de webmaster; even een berichtje
> gepost op het publiekelijk forum:
> http://www.927live.be/forum/showMessage.jsp?id=8662&xsl=forum/message.xsl

Lopen precies nogal wat kinderen rond op dat forum.  Wel interessant dat ze
jsp gebruiken en xsl.  Een stap in de goede richting.  Nu dat M$-media gepruts
weg, en ze zijn goed bezig.

> En, welliswaar na enkele dagen; werd de pagina door de webmaster
> aangepast!

Zo moet dat :-)

> Je kunt zeggen wat je wil van de VRT; maar -dat ze geheel niet luisteren
> naar hun gebruikers- is toch niet zo. Ere wie ere toekomt!

Inderdaad een positieve verrassing.  Had ik echt niet durven verwachten van de
VRT!

> (Ik heb eerder de indruk dat de problemen eerder te wijten zijn aan
> 'onwetendheid' inzake de problemen die ze veroorzaken voor de 'niet
> mainstream-gebruikers'; dan echte onwil).

Ik denk het ook, maar ik vind het een spijtige zaak dat mensen niet over zo'n
problemen ingelicht worden tijdens hun opleiding.  Ik kan nog -- vaag --
begrijpen dat ze wintendo onderwijzen, maar dat ze toch tenminste moeite doen
om ook een beetje over andere platforms te praten.  Zelfs Mac zou al een goed
begin zijn.  Leukste zou uiteraard zijn, dat ze in plaats van
M$-steek^H^H^H^H^Hsubsidies aan te nemen, zich zouden concentreren op
standaarden.

 - Philip

--
Philip Paeps