[openstandaarden] informatie

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Sun Jun 9 19:41:58 CEST 2002

Rik Boven wrote:

[...]
> Ik vind het verheugend vast te stellen dat een gemotiveerde groep iets wil
> verwezenlijken in België/Vlaanderen. Tot nu ben ik echter een beetje
> teleurgesteld. Ik zie op deze mailinglijst vooral een chaotische jacht op
> websites. Het kan zijn dat ik die discussies gemist heb, daarom vroeg ik
> een paar mails geleden daarnaar. Het kan zijn dat ze nog moeten gebeuren,
> so be it. Vandaar mijn vroegere vraag, wat zijn de
> plannen/vooruitzichten/...

Ik denk dat het een heel heel goed begin is, om te beginnen bij
websites, het is immers het imago van een bedrijven naar buiten toe. Als
je bv. een bedrijf overtuigd van het nut van een w3c validerende site,
zou het best wel eens kunnen dat ze intern misschien ook willen
overstappen naar StarOffice, waarbij het hier niet belangrijk is dat
OpenOffice.org gratis is, maar wel dat StarOffice en OpenOffice.org
gebruik maken van *hetzelfde* *open* formaat!

Just my two cents ;)
mvg
Mattias Campe