[openstandaarden] informatie

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Sat Jun 8 11:12:30 CEST 2002

On Friday 07 June 2002 16:47, Rik Boven wrote:

> Geen probleem. De reden waarom ik geintresseerd ben in openstandaarden.be
> is omdat ik via die contacten weet welke 'gaten' er in de 'markt' zijn.
> Als OSB (openstandaarden.be) erin slaagt die in te vullen ben ik meer dan
> bereid om mijn contacten te mis/ge-bruiken. (Uiteraard wil ik ook wel
> helpen de gaten in te vullen).

Alle hulp is welkom. En de mening van mensen die meer ervaring hebben met
dergelijk 'lobbywerk' is voor ons van groot belang. We houden in ieder geval
met de opmerking rekening om onze werking te evalueren, en eventueel te
verbeteren.

> Ik vind het verheugend vast te stellen dat een gemotiveerde groep iets wil
> verwezenlijken in België/Vlaanderen. Tot nu ben ik echter een beetje
> teleurgesteld. Ik zie op deze mailinglijst vooral een chaotische jacht op
> websites. Het kan zijn dat ik die discussies gemist heb, daarom vroeg ik
> een paar mails geleden daarnaar. Het kan zijn dat ze nog moeten gebeuren,
> so be it. Vandaar mijn vroegere vraag, wat zijn de
> plannen/vooruitzichten/...

Je hebt misschien wel iets gemist, maar onze focus momenteel ligt op een goed
werkingsmiddel. Dat is dus de website, met de nodige evaluatietools, en ook
de mogelijkheid om dossiers aan te leggen om de pijnpunten op te sommen, om
gemakkelijk te kunnen opvolgen wat er al verbeterd is aan een dossier.

Dat je inderdaad veel targets ziet, is inderdaad waar. Jammer genoeg kunnen we
inderdaad hier nog niet onmiddellijk op inspelen. Ten eerste omdat we
aanmoedigen eerst persoonlijk contact op te nemen met de verantwoordelijke
voor de website, dit zijn o.a.. de webmaster, en de 'eigenaar' van de site.

Er zijn al op deze subtiele manier paar goede resultaten bereikt. Uiteraard
toont de grote hoeveelheid van deze mails aan dat onze leden alert zijn, dat
we er veel hebben, en jammer genoeg vooral dat de nood aan deze aktie groot
is. Laat je niet misleiden hierdoor, we proberen wel degelijk een goed
werkende en efficiënte vereniging op te richten. Dat je nog geen verdere
reactie ziet op de mailinglist, behalve opsomming van targets en bespreking
van wat er mis is is ook een goede oefening. Het toont ons welke pijnpunten
er zijn, en wat er dus op de website moet komen. Ik ben er zeker van dat je
in de nabije toekomst zal zien dat er een evolutie komt in de aard van de
mails.

Ik vermoed om een goede start te hebben, dat jou opinie voor ons wel eens van
groot belang zou kunnen zijn. Ik ben dan ook blij dat je ons projekt volgt.
Laat je niet initimideren door een bende computer-freaks, en stuur ons waar
nodig maar bij, of geef bijkomende info over hoe we deze dagen goed kunnen
aanpakken wanneer nodig.

mvg,

alien, Wim Stubbe