[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Sun Jun 9 20:02:26 CEST 2002

On Sun, 9 Jun 2002, Dieter Van Uytvanck wrote:
> Terzijde: is het de moeite om veel energie te steken in het absoluut
> nastreven van een volledig w3c-standaard als die site met alle browsers
> goed te bekijken is?

Ja, omdat dat juist het nut en de bedoeling is van het W3C: er voor zorgen
dat je site onder àlle browsers perfect te zien is, zonder problemen.

Anders gezegd: als je site valideert voor het W3C, en je browser toont het
niet correct, dan is er een bug in je browser. Punt. En da's ook een mooi
argument naar een webmaster toe: "zorg er voor dat je site valideert, dan
heb je nooit meer last van mensen die problemen hebben met browser X, en
als je wél zo'n mensen krijgt, dan kan je ze gewoon afschepen met 'er is
niks mis met mijn site, maar wel met je browser'"...

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"
  -- From the movie "Antitrust"