[openstandaarden] antwoord vsdc - lidmaatschap raad van beheer voor uitkeringsgerechtigden

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Wed Jun 19 14:37:26 CEST 2002

Volgend antwoord heb ik reeds ontvangen van vsdc, belangrijk nieuws voor de
studenten!

Wat uw vraag betreft omtrent werkloosheid en raad van beheer, is het zo dat
iemand die uitkeringsgerechtigd werkloos is geen lid kan zijn van de raad
van beheer. Dit kan ook niet indien het mandaat kosteloos wordt uitgeoefend
en er geen andere opdrachten worden uitgeoefend.
Indien u meer informatie daaromtrent wenst neemt u best contact op met het
RVA-kantoor.

Als ik het goed begrijp kunnen onze afstuderende studenten wel lid zijn van
het bestuur maar niet van de raad van beheer. Indien je meer info wil omtrend
je eigen positie kan je dus zoals hierboven vermeld meer info krijgen bij het
RVA-kantoor.

Voor degenen die hierdoor problemen zouden krijgen met hun mandaat in de VZW,
zou ik vragen dat te vermelden zodat we een oplossing kunnen zoeken.

mvg, Wim Stubbe