[openstandaarden] RE: [Standards] Dutch vision paper about the need of open standards

wim deprez wim.deprez at student.luc.ac.be
Wed Jun 26 19:10:09 CEST 2002

>===== Wim Stubbe <alien at alienservices.dyndns.org> =====
>Misschien doe ik dat nog wel, in ieder geval heb ik een paar referenties: jou
>paper en de paper van Herman Bruyninckx over ICT in het onderwijs. Als je die
>nog niet gelezen hebt, zeker eens doen. Ik ben zelf bezig met hem te lezen en
>zijn visie zal je zeker insperen tot een paar extra punten.

Tuurlijk, twijfel ik niet aan. De inspiratie tot het schrijven van mijn paper
kwam ook (meer dan) deels uit de 'woede' die ik voor het onderwijsbeleid heb.
Misschien komt dat wel een beetje naar voor in "Hoe een open standaard?".
Zolang men enkel lessen geeft in M$ Office, zal dat ook altijd gebruikt
worden, hetgeen ik eigenlijk ronduit schan.da.lig vind...

Eerst wou ik mijn paper ook naar het ministerie van onderwijs sturen, maar ik
heb me bedacht, omdat die paper op zich niet veel te betekenen heeft voor die
politiekers. Die zijn volgens mij meer met een uiteenzetting over Open Source
en Open Standaarden, specifiek op het onderwijs gericht.

Maar dat is ook weer niets nieuws. De Open Source organen zullen sowieso al
heftig gereageerd hebben nadat bekend werd dat er weer contracten met M$
gesloten zijn. Dit zou HIER en NU moeten stoppen.

Of toch minstens op universitair niveau. Ik zit hier in de BIB van het LUC te
typen op een NT-station. Tot vorige week draaide hier nog Netscape
Communicator op, maar nu is men toch terug overgeschakeld naar IE.

:S

(haalt rustig adem)

mvg,

        Wim